اطلاعات تماس

تماس با ما

آدرس

تهران، خیابان پاسداران، نبش بهارستان نهم، مجتمع بهارستان، طبقه سوم، واحد 15


مشهد، احمدآباد، بلوار ابوذر غفاری 31، پلاک 129، واحد 2

تلفن

09151678177

فکس

05138471109

info@ranadesign.ir

سفری به نام «خرید از هایپرمارکت»! قسمت چهارم

سفری به نام «خرید از هایپرمارکت»! قسمت چهارم
بهمن
17
  • ارسال شده توسط: Agency
  • 2016-02-17
  • دسته:   مقالات
  • 2 دیدگاه

59813_large

یکی از مواردی که به شما کمک میکند کالای خود را راحت تر و بیشتر به مشتریان تان بفروشید این است که قبل از هر گونه بازاریابی یا تبلیغ و ارائهء کالا، ابتدا مشتری را بشناسید. نکته دوم این است که با وجودِ نوسانات قیمت، حتی در مورد کالاهایی که افزایش قیمت داشته اند ذهنیت مثبت در مشتریان تان ایجاد کنید. در ادامه به تشریح این دو نکته می پردازیم:

: از مشتری شناخت پیدا کنید

: برای اینکه بتوانید بیشتر و راحت تر بفروشید باید روی مشتریان تان مطالعه و تمرکز داشته باشید. بطور نامحسوس از دو راه می توانید به این هدف برسید

ارائهء کارت عضویت در باشگاه مشتریان (و ارائهء تخفیفات ویژه برای تشویق مشتریان به عضویت)

بررسی دوره ای دوربین های امنیتی فروشگاه و مطالعهء رفتار مشتریان

: عضویت گیری در کلوب یا باشگاه مشتریان

واضح است که به منظور عضویت در سایت فروشگاه یا کلوب مشتریان، مشتری ملزم به ارائهء مواردی از مشخصات فردی در قالب فرم ثبت نام است. شما با آگاهی از سن، جنسیت، شغل، وضعیت تأهل و … و صدور شماره عضویت برای هر یک از مشتریان، میتوانید نوع و میزان خریدهای انجام شده توسط هر یک را در فواصل دوره ای (هفتگی، ماهانه و سالانه) مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و بدین وسیله تعیین کنید که در کدام قفسه های فروشگاه تان، چه نوع کالایی و چه مقدار از هر یک را باید قرار دهید تا فروش خود را افزایش دهید.

: بررسی دوره ای دوربین ها

دوربین های امنیتی که در نقاط مختلف فروشگاه نصب شده اند فقط برای شناسایی موارد سرقت نیستند. شما با بررسی و مطالعه رفتار مشتریان بر اساس سن، جنس و مدت زمانی که در مقابل هر یک از قفسه ها صرف میکنند میتوانید به لحاظ رفتارشناختی، مشخص کنید که با چه قشری از مشتریان و با چه الگوی رفتاری و سلیقه ای و با چه نیازها و اولویت هایی روبرو هستید، و بر اساس آن چیدمان و نوع کالاهای عرضه شده تان را تعیین کنید. به این ترتیب میتوانید بدون اینکه قفسه های فروشگاه تان را با انواع کالاها انباشته کنید، صرفاً روی کالاهای مورد پسند و مورد نیاز مشتریان تان متمرکز شوید.

: ایجاد ذهنیت مثبت در مشتری

قیمت یک قالب کره چقدر است؟ یک بسته فیلهء مرغ چطور؟ در مورد قیمت یک بسته زردچوبه چه نظری دارید؟ به نظر شما مشتریانی که به فروشگاه شما مراجعه میکنند از قیمتِ چند درصد از کالاها اطلاع دارند؟ تحقیقات نشان میدهند که از میان هزاران قلم کالاهای مصرفی، مشتریان (بسته به سن، جنس و سایر خصوصیت هایشان) با قیمت های 4 تا 20 قلم کالا آشنایی دارند. بنابراین با علم به اینکه اغلب مشتریان، از قیمت های روز اکثرِ کالاها اطلاعی ندارند، با درج برچسب های قیمت با عناوینی مانند «فروش با قیمت … فقط به مدت 3 روز» یا «قیمت قبلی …، قیمت فعلی …» یا «فروش ویژه با … % تخفیف به مدت … روز»، میتوانید این ذهنیت را در آنها القاء کنید که با خرید کالاهای شما با قیمتی که احتمالاً پایین تر از قیمتی است که در فروشگاه های دیگر عرضه میشوند در واقع برندهء این خرید هستند و سود خواهند بُرد. به این ترتیب میتوانید روی بازگشت مجدد مشتریان در روزهای آتی و در بلندمدت نیز حساب کنید!

برای فروش بالاتر، علاوه بر پلان های علمی و کاربردی که طرح ریزی میکنید، میتوانید از یک سری نکاتِ به ظاهر جزئی نیز استفاده کنید که هر یک به تنهایی می توانند فروش شما را با رشد چشمگیر روبرو کنند.

دیدگاه (2)

سلام می خواستم در مورد سوپرمارکت های انلاین که در ایران هم دو سه نمونش اومده تحقیق کنم آیا شما اطلاعاتی دارید ؟‌ نمونه های ایجاد شده در ایران
http://021021.ir
final.ir

با سلام

پاسخ سوال شما به ایمیل شما ارسال شد

موفق و پیروز باشید

ارسال دیدگاه