اطلاعات تماس

تماس با ما

آدرس

تهران، خیابان پاسداران، نبش بهارستان نهم، مجتمع بهارستان، طبقه سوم، واحد 15


مشهد، احمدآباد، بلوار ابوذر غفاری 31، پلاک 129، واحد 2

تلفن

09151678177

فکس

05138471109

info@ranadesign.ir

سفری به نام «خرید از هایپرمارکت»! قسمت سوم

سفری به نام «خرید از هایپرمارکت»! قسمت سوم
بهمن
17
  • ارسال شده توسط: Agency
  • 2016-02-17
  • دسته:   مقالات
  • 0 دیدگاه

PT-Matahari-Lombok-Epicentrum-Mall-hypermarket-1

دربارهء اینکه کدام کالا را در کدام نقطه از سوپرمارکت یا هایپرمارکت قرار دهیم تا نه تنها فروش آنها را افزایش دهیم، بلکه از تأثیر مؤثر آنها بر روی فروش سایر کالاها نیز برخوردار شویم مقالات بسیاری نوشته شده و ایده های بسیاری ارائه شده است. در این مطلب به نکات مهمی در این رابطه اشاره میکنیم:

!محل کالاهای ضروری، انتهای فروشگاه

محققان معتقدند که محل قرارگیریِ کالاهای ضروری، موادغذایی و مواد فاسدشدنی در انتهای سالن یا فضای فروشگاه های خرده فروشی و هایپرمارکت هاست، به دو دلیل موجه!

نخست اینکه معمولا فروشگاه های بزرگ را به گونه ای می سازند که انتقال و بارگیری و تخلیهء کالاها به داخل یا خارج فروشگاه از قسمت انتهاییِ فروشگاه انجام میگیرد، نه درب ورودی یا درب های منتهی به ویترین یا نمای روبروییِ فروشگاه که محل بازدید و رفت و آمد مشتریان است! به این ترتیب، نه تنها نقل و انتقال کالاهایی که به دلیل فروش بیشتر (به علت ضروری بودن شان) و مهلت کوتاهِ انقضایشان نیازمند جایگزینی و تأمینِ مستمر و مکرر هستند آسان تر میشود، بلکه از این طریق، فاصلهء میان خودروی حمل کالاها تا یخچال ها و سردخانه های فروشگاه (به ویژه در مورد لبنیات و کالاهای حساس به دما) کوتاه تر می شود و از فاسد شدنِ احتمالیِ این کالاها جلوگیری می شود.

دلیل دوم و دلیل مهم تر اینکه کالاهای اساسی و ضروری مانند مواد غذایی کالاهایی هستند که هدف و انگیزهء اصلی مشتری از ورود به فروشگاه هستند (برخلاف کالاهای غیرضروری که مشتری به اصلاح «هوس میکند» آنها را خریداری کند)؛ بنابراین چنانچه آنها را در قسمت های انتهاییِ فروشگاه یا هایپرمارکت قرار دهیم، مشتری برای تهیهء آن ها ناچار است از کنار همهء کالاهای غیرضروری بگذرد تا به کالاهای ضروری برسد و این، درصد احتمال «هوس کردنِ» مشتری و خرید کالاهای غیرضروری را افزایش میدهد.

دیدگاه (0)
ارسال دیدگاه